Protokół Nr V /2015
Sesji Rady Gminy w Bytnicy
Data V sesji– 12.06.2015r.
Miejsce posiedzenia – sala wiejska Bytnica.
Godzina rozpoczęcia – 10:30
Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Pan Tomasz Kotlarz
Protokolant – Marlena Żyłanis
W sesji uczestniczyło 14 Radnych (lista obecności radnych stanowi załącznik do protokołu) Nieobecny był Radny Pan Piotr Pieszczyński.
Spoza Rady Gminy w sesji uczestniczyli:
Sołtysi z terenu Gminy
l Sylwia Wiśniewska – Sołectwo Drzewica
l Tadeusz Witkowski – Sołectwo Dobrosułów
l Bożena Drupka – Sołectwo Bytnica
l Piotr Jędrzejek – Sołectwo Gryżyna
l Danuta Spychała – Sołectwo Budachów
l Iwona Napieralska – Sołectwo Struga
Obecnych 6 sołtysów na 7 sołectw. (lista obecności sołtysów stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Ad. 1 Otwarcie V sesji Rady Gminy.
Otwarcia V sesji Rady Gminy w Bytnicy o godzinie 10:45 dokonał Pan Przewodniczący Rady Gminy Tomasz Kotlarz.
Stwierdził, że w sesji uczestniczy 14 Radnych na ustawowy skład 15 osobowy co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności w załączeniu). Przewodniczący zaznaczył, że na sesji jest obecnych 6 sołtysów na 7 sołectw. (lista obecności w załączeniu). Zaznaczył, że sesja jest nagrywana i protokołowana.
Początek formularza
Powitał zgromadzonych radnych. Powitał sołtysów i gości zaproszonych (lista gości w załączeniu).
Pan Przewodniczący obrad zaznaczył, że pierwszy punkt został zrealizowany i przeszedł do kolejnego punktu.
Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad V sesji.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu jakim jest przyjęcie porządku obrad. Zapytał czy ktoś chce wnieść uwagi do porządku obrad lub złożyć wniosek o jego zmianę.
Nikt nie zabrał głosu więc Przewodniczący obrad oznajmił, że Rada będzie pracowała zgodnie z przedłożonym porządkiem obrad..
Porządek obrad V sesji Rady Gminy w Bytnicy.
1. Otwarcie V sesji Rady Gminy.
2. Przyjęcie porządku obrad V sesji.
3. Blok okolicznościowy - 25-Lecie Samorządu Terytorialnego:
a) Występ dzieci z Zespołu Edukacyjnego w Bytnicy
b) Wystąpienia okolicznościowe
c) Wręczenie dyplomów pamiątkowych
4. Przyjęcie protokołu z IV sesji Rady Gminy w Bytnicy.
5. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
6. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady
7. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Bytnica za 2014 rok
a)przedstawienie przez Wójta sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z realizacji budżetu za 2014 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Bytnica,
b) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2014 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy Bytnica– (uchwała RIO nr 195/2015 z dnia 9 kwietnia 2015r.),
c) przedstawienie stanowiska Komisji Rewizyjnej w postaci oceny sprawozdania finansowego za 2014 rok, sprawozdania z wykonania budżetu za 2014 rok oraz informacji o stanie mienia komunalnego Gminy Bytnica przez Komisję Rewizyjną,
d) przedstawienie przez Komisję Rewizyjną wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Bytnica z tytułu wykonania budżetu za rok 2014,
e) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Bytnica z tytułu wykonania budżetu za rok 2014,
8. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Bytnica wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2014 rok
9. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Bytnica absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Bytnica za 2014 rok
10. Informacja Starosty Krośnieńskiego dotycząca bieżących działań na terenie Gminy Bytnica
11. Informacja Komendanta Powiatowego Policji w Krośnie Odrz. na temat stanu bezpieczeństwa w Powiecie Krośnieńskim i Gminie Bytnica w 2014 roku
12. Informacja Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie Odrz. na temat stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego w Powiecie Krośnieńskim i Gminie Bytnica w 2014 roku.
13. Informacja Przewodniczącego Międzygminnego Związku Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w Krośnie Odrz.
14. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr IV/18/2011 Rady Gminy w Bytnicy sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości.
15. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
16. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wzoru formularzy dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego.
17. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Bytnica na lata 2015-2020
18. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w gminie Bytnica na 2015 rok
19. Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla gminy Bytnica na 2015 rok
20. Podjęcie uchwały w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Krośnieńskiemu.
21. Podjęcie uchwały w sprawie: zmian w uchwale budżetowej na 2015 rok
22. Podjęcie uchwały w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Krośnieńskiemu.
23. Interpelacje i zapytania Radnych
24. Sprawy różne
25. Zakończenie V sesji Rady Gminy w Bytnicy.
Przewodniczący obrad zaznaczył, że punkt został zrealizowany i przeszedł do kolejnego punktu.
Ad. 3 3. Blok okolicznościowy - 25-Lecie Samorządu Terytorialnego:
a) Występ dzieci z Zespołu Edukacyjnego w Bytnicy
b) Wystąpienia okolicznościowe
c) Wręczenie dyplomów pamiątkowych
Tytułem wstępu Przewodniczący obrad opowiedział skąd wzięła się rocznica XXV lecia Samorządu Terytorialnego. Przytoczył parę wątków z historii samorządu. Wspomniał o pierwszych wyborach do Rad Gmin oraz o podjętej uchwale przez Sejm dotyczącej ustalenia 25 maja dniem Samorządu Terytorialnego. Odczytał uchwałę Sejmu. Podał kilka danych statystycznych dotyczących ilości gmin, powiatów.
Po wstępie wprowadzającym Pana Przewodniczącego obrad Tomasza Kotlarza odbył się występ dzieci i młodzieży z Zespołu Edukacyjnego w Bytnicy upamiętniający XXV lecie Samorządu Terytorialnego.
Po występie Zespołu Edukacyjnego w Bytnicy głos zabrała Pani Anna Chinalska składając podziękowania za przedstawienie kółka teatralnego. Głos zabrała także Pani Danuta Anioł również z podziękowaniami oraz drobnymi podarunkami dla dzieci i młodzieży.
Przewodniczący Rady Gminy podziękował za przygotowanie przedstawienia.
Przewodniczący obrad o godzinie 11:30 ogłosił przerwę.
Wznowienie obrad o godzinie 11:50
Przewodniczący obrad zaznaczył, że do urzędu Gminy wpłynęło wiele listów z życzeniami samorządowymi. Odczytał życzenia sędziego Jerzego Stępnia z okazji 25 lecia samorządu terytorialnego, które stanowią załącznik do protokołu.
Pan Wójt powiedział, że bardzo miło jest gościć wielu gości i byłych samorządowców. Przekazał życzenia od Burmistrza Krosna Odrz. Pana Marka Cebuli oraz Wójtów. Przedstawił prezentację dot. samorządu Bytnickiego i tego co zostało dokonane przez ostatnie 25 lat. Prezentacja stanowi załącznik do protokołu.
Po wystąpieniach okolicznościowych nastąpiło wręczanie pamiątkowych dyplomów oraz publikacji dla osób związanych z samorządem Gminy Bytnica od roku 1990.
Przewodniczący obrad po zakończeniu wręczania dyplomów oraz publikacji stwierdził, ze punkt został zrealizowany i przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 4 Przyjęcie protokołu z IV sesji Rady Gminy w Bytnicy.
Przewodniczący Rady Gminy Pan Tomasz Kotlarz przeszedł do przyjęcia protokołu z IV sesji Rady Gminy Bytnica.
Zaznaczył, że nie wpłynęły żadne poprawki do protokołu. Przewodniczący obrad stwierdził, że protokół, który został złożony obowiązuje w takiej wersji w jakiej został dostarczony Państwu Radnym i zostaje przyjęty na podstawie § 40 ust 2 pkt 4 statutu Gminy Bytnica.
Przewodniczący Rady Gminy Pan Tomasz Kotlarz przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 5 Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
Pan Przewodniczący obrad oznajmił, że ostatnia sesja odbyła się 13 marca 2015r. Poinformował, że uczestniczył w różnych uroczystościach Dzień Kobiet, otwarcie Anapausis w Gryżynie, komisje Stałe Rady Gminy, Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych wraz z Komisją Budżetu i Rozwoju Gospodarczego. Przypomniał o wpływie licznych próśb o dofinansowanie. Poinformował o spotkaniu ze Starostą w sprawie drogi Bytnica – Grabin. Uczestniczył także w uroczystościach z okazji Dnia Matki. Brał udział jako członek Jury w konkursie „Postaw na rodzinę”, „Zachowaj Trzeźwy umysł”.
Przewodniczący obrad poinformował, że podpisał uchwały podjęte na poprzedniej sesji oraz protokół. Poinformował, że uczestniczył w przygotowaniach do sesji.
Przewodniczący obrad poinformował o pismach, które wpłynęły do rady Gminy i zaznaczył, ze wykaz będzie dostępny w protokole.
Wykaz pism:
1. 23.03.2015r. wpłynął protokół nr 1/2015 Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonej w dniu 18.03.2015r.
2. 25.03.2015r. wpłynęło od Wójta Gminy Bytnica sprawozdanie z wykonania budżetu za 2014 rok
3. 8.04.2015 wpłynęło od Wójta Gminy Bytnica sprawozdanie z realizacji Rocznego programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi za 2014r.
4. 8.04.2015r. wpłynęło wyjaśnienie Zespołu Edukacyjnego w Bytnicy dot. sytuacji związanej z publikacją w Gazecie Lubuskiej rankingu szkół
5. 27.04.2015r. wpłynęło od OPS Bytnica sprawozdanie z działalności za 2014r.
6. 27.04.2015r. wpłynęło od Wójta Gminy Bytnica sprawozdanie finansowe za 2014 rok
7. 30.04.2015r. wpłynęło od OPS Bytnica opracowanie dot. ocena zasobów pomocy społecznej
8. 12.05.2015r. wpłynęła uchwała nr 1/2015 Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Bytnica z tytułu wykonania budżetu za 2014 rok
9. 12.05.2015r. wpłynęła prośba od księdza Michała dotycząca dofinansowania wyjazdu dzieci na Diecezjalny Dzień Dziecka
10. 15.05.2015r. wpłynął wniosek z Prokuratury Rejonowej w Krośnie Odrz. o uchylenie zapisów w załącznikach uchwały Rady Gminy z dnia 20.12.2011 nr XII/54/2011 w sprawie formularzy podatkowych
11. 19.05.2015r. wpłynął od Komisji Rewizyjnej protokół z przeprowadzonej kontroli w dniu 12.05.2015 oraz posiedzenia komisji w sprawie absolutorium
12. 20.05.2015r. wpłynęła prośba z GKRPA o uczestnictwo Przewodniczącego rady Gminy w konkursie „Zachowaj Trzeźwy Umysł” i „Postaw na rodzin e” jako członka jury
13. 01.06.2015r. wpłynęło z Biblioteki w Bytnicy sprawozdanie z działalności za 2014rok.
Poinformował o piśmie z senatu dotyczącym przesyłania zdjęci i informacji dotyczących samorządu od 1990 roku na adres mailowy.
Przewodniczący obrad podziękował i otworzył dyskusję. Z uwagi na brak głosów zamknął dyskusję.
Pan Przewodniczący obrad zaznaczył, że punkt został i przeszedł do kolejnego punktu.
Ad. 6 Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady.
Pan Przewodniczący obrad oddał głos Panu Wójtowi Leszkowi Olgrzymkowi.
W sprawozdaniu Pan Wójt poruszył następujące tematy:
Pan Przewodniczący obrad zapytał się czy ktoś chciałby zabrać głos w dyskusji.
Pan Przewodniczący obrad zaznaczył, że punkt został zrealizowany i z uwagi na brak głosów zamknął dyskusję nad tym punktem. Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu.
Ad. 7. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Bytnica za 2014 rok
a)przedstawienie przez Wójta sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z realizacji budżetu za 2014 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Bytnica,
b) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2014 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy Bytnica– (uchwała RIO nr 195/2015 z dnia 9 kwietnia 2015r.),
c) przedstawienie stanowiska Komisji Rewizyjnej w postaci oceny sprawozdania finansowego za 2014 rok, sprawozdania z wykonania budżetu za 2014 rok oraz informacji o stanie mienia komunalnego Gminy Bytnica przez Komisję Rewizyjną,
d) przedstawienie przez Komisję Rewizyjną wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Bytnica z tytułu wykonania budżetu za rok 2014,
e) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Bytnica z tytułu wykonania budżetu za rok 2014,
Ad. 7a) przedstawienie przez Wójta sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z realizacji budżetu za 2014 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Bytnica,
Przewodniczący obrad oddał głos Panu Wójtowi. Pan Wójt oddał głos Pani Skarbnik.
Pani Skarbnik odczytała informację opisową z wykonania budżetu Gminy Bytnica za 2014r. Informacja jest dostępna w Biurze Rady Gminy.
Przewodniczący obrad podziękował i przeszedł do kolejnego podpunktu.
Ad. 7b) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2014 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy Bytnica– (uchwała RIO nr 195/2015 z dnia 9 kwietnia 2015r.),
Przewodniczący obrad odczytał uchwałę nr 195/2015 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze z dnia 9 kwietnia 2015r. w sprawie wydania opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Bytnica za 2014 rok. Podkreślił, że opinia RIO o sprawozdaniu Wójta Gminy Bytnica z wykonania budżetu za rok 2014 jest pozytywna. Uchwała jest dostępna do wglądu w biurze rady w Urzędzie Gminy w Bytnicy.
Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego podpunktu.
Ad. 7c) przedstawienie stanowiska Komisji Rewizyjnej w postaci oceny sprawozdania finansowego za 2014 rok, sprawozdania z wykonania budżetu za 2014 rok oraz informacji o stanie mienia komunalnego Gminy Bytnica przez Komisję Rewizyjną,
Przewodniczący obrad oddał głos Pani Danucie Spychała Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Danuta Spychała odczytała pozytywną opinię Komisji Rewizyjnej z dnia 12.05.2015r. Opinia jest dostępna do wglądu w biurze rady w Urzędzie Gminy w Bytnicy.
Przewodniczący obrad podziękował i przeszedł do kolejnego podpunktu.
Ad. 7 d) przedstawienie przez Komisję Rewizyjną wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Bytnica z tytułu wykonania budżetu za rok 2014,
Przewodniczący obrad oddał głos Pani Danucie Spychała Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Danuta Spychała odczytała uchwałę nr 1/2015 Komisji Rewizyjnej z dnia 12 maja 2015r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Bytnica z tytułu wykonania budżetu za rok 2014.
Uchwała jest dostępna do wglądu w biurze rady w Urzędzie Gminy w Bytnicy.
Przewodniczący obrad podziękował i przeszedł do kolejnego podpunktu.
Ad. 7e) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Bytnica z tytułu wykonania budżetu za rok 2014,
Przewodniczący obrad odczytał uchwałę nr 328/2015 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze z dnia 18 maja 2015r. w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Bytnica dotyczącym udzielenia absolutorium Wójtowi. Podkreślił, że RIO wydała pozytywną opinię o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Bytnica w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi z tytułu wykonania budżetu za 2014 rok. Uchwała jest dostępna do wglądu w biurze rady w Urzędzie Gminy w Bytnicy.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 8. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Bytnica wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2014 rok
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . Projektodawcą uchwały jest Komisja Rewizyjna i zgodnie ze statutem w takim przypadku opinię wydaje Pan Wójt. Pan Wójt wydał pozytywną opinię o projekcie uchwały.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Bytnica wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2014 rok została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/25/2015 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Bytnica wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2014 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad
Ad. 9. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Bytnica absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Bytnica za 2014 rok
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . . Projektodawcą uchwały jest Komisja Rewizyjna i zgodnie ze statutem w takim przypadku opinię wydaje Pan Wójt. Pan Wójt wydał pozytywną opinię o projekcie uchwały.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała nr V/26/2015 w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Bytnica absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Bytnica za 2014 rok została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/26/2015 w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Bytnica absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Bytnica za 2014 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Przedstawiciele jednostek organizacyjnych Gminy Pani Małgorzata Głuszak, Pani Aneta Magdziarz i Pani Małgorzata Kurcaba wręczyły kwiaty z okazji otrzymania absolutorium oraz pogratulowały Panu Wójtowi.
Pan Przewodniczący dołączył się do gratulacji.
Pan Wójt podziękował, powiedział, że tego by nie było gdyby ze sobą wszyscy nie współpracowali. Przekazał kwiaty na ręce Pani Skarbnik Agnieszki Nowak dla wszystkich pracowników.
Głos zabrała także Przewodnicząca Rady Powiatu Krośnieńskiego Pani Danuta Anioł. Powitała wszystkich obecnych. Przerosiła za nieobecność Starosty Krośnieńskiego. Pogratulowała budżetu zarówno Wójtowi jak i Pani Skarbnik, Pani Sekretarz. Pogratulowała absolutorium. Przytoczyła kilka słów dla uczczenia oficjalnej część sesji z okazji XXV lecia Samorządu Terytorialnego.
Przewodniczący obrad o godzinie 13:15 ogłosił przerwę.
Godzina 13:25 wznowienie obrad.
Godzina 13:25 wyszedł radny Pan Piotr Jędrzejek. Obecnych Radnych 13.
Ad. 10. Informacja Starosty Krośnieńskiego dotycząca bieżących działań na terenie Gminy Bytnica
Przewodniczący obrad oddał głos Pani Sekretarz Powiatu Krośnieńskiego.
Sekretarz Powiatu Krośnieńskiego Pani Joanna Ejsmont pogratulowała Panu Wójtowi otrzymania absolutorium. Przeprosiła za nieobecność Starosty. W imieniu Starosty przedstawiła informację dotyczącą przedsięwzięć, zadań i inwestycji powiatu.
Przedstawiła powiat w oparciu o dane statystyczne. Zaznaczyła, że najważniejszymi zadaniami są edukacja ponadgimnazjalna, drogi i transport, kultura, geodezja, bezrobocie. Poinformowała, że w powiecie jest 443km dróg powiatowych i 53km dróg powiatowych leży na terenie Gminy Bytnica. Aktualnie jest realizowana inwestycja dotycząca przebudowy drogi Krosno Odrzańskie – Bytnica. Opowiedziała o dofinansowaniu do drogi. Podziękowała za znaczący wkład własny ze strony Gminy Bytnica.
Godzina 13:30 przyszedł radny Pan Piotr Jędrzejek. Obecnych Radnych 14.
Pani Sekretarz Powiatu Krośnieńskiego poinformowała, że w 2014 roku mieszkańcy Gminy Bytnica korzystali z pomocy dla osób niepełnosprawnych (7 osób w 2014r. i w 2015 roku 6 osób). Mieszkańcy Gminy Bytnica korzystają również z zajęć w Integracji oraz WTZ. Opowiedziała o obszarze przeciwdziałania bezrobociu. Podziękowała za włączanie się w program szczepionek przeciwko HPV. Podziękowała za wspieranie w działalności powiatu i poprosiła o dalszą tak dobrą współpracę.
Przewodniczący obrad podziękował i otworzył dyskusję. Zapytał czy są jakieś pytania do Pani Sekretarz Powiatu Krośnieńskiego.
Przewodniczący obrad zadał pytanie czy ostatni odcinek drogi Krosno Odrz. – Bytnica będzie realizowany w przyszłym roku.
Pani Sekretarz Powiatu Krośnieńskiego powiedziała, że ta inwestycja została podzielona na etapy. W tej chwili nie jest w stanie złożyć takiej obietnicy. Jest to moment konstruowania i poszukiwania możliwości stworzenia nowego budżetu na 2016 rok i nie umie odpowiedzieć czy ta inwestycja zostanie w ten budżet wpisana. Zaznaczyła, że jest jeszcze wiele innych zadań oprócz dróg, którymi powiat musi się zająć, m.in. szpital. Obiecała, że przekaże zarządowi pytania odnośnie drogi.
Przewodnicząca Rady Powiatu Krośnieńskiego Pani Danuta Anioł powiedziała, że nie może obiecać, że ta inwestycja zostanie wpisana do budżetu na 2016 rok ale dodała, że jeśli się coś zaczyna to należy skończyć.
Radny Powiatu Krośnieńskiego Pan Sebastian Bartczak powiedział, że sytuacja finansowa powiatu nie jest najlepsza. Jest problem ze sprzedażą mienia. W rozmowach oficjalnych z Panem Starostą pewne obietnice padły ale pod warunkiem przekazania ponownie dofinansowania dla powiatu jako wkładu własnego. Starosta zaznaczył, że musiałoby być to 50% wkładu własnego Starostwa czyli około 300tys zł. Zaznaczył, że dla mieszkańców Gminy Bytnica jest to najważniejsza inwestycja.
Przewodniczący obrad podziękował i przeszedł do kolejnego punktu.
Ad. 11. Informacja Komendanta Powiatowego Policji w Krośnie Odrz. na temat stanu bezpieczeństwa w Powiecie Krośnieńskim i Gminie Bytnica w 2014 roku
Przewodniczący obrad oddał głos Komendantowi Powiatowemu Policji Panu Mirosławowi Kruszelnickiemu.
Komendant Powiatowy Policji opowiedział o zdarzeniach na terenie powiatu i gminy Bytnica. Zaznaczył, że Gmina Bytnica należy do najbezpieczniejszych gmin na terenie powiatu. Podał kilka danych statystycznych. Na 1254 czyny karalne w powiecie to 36 było w Gminie Bytnica. Na 866 czynów kryminalnych, włamać, bójek w powiecie to 25 było na terenie Gminy Bytnica. Jeśli chodzi o kradzieże to w powiecie było ich 206, natomiast z tego na terenie Gminy Bytnica 5. Na 135 kradzieży z włamaniem w powiecie , na terenie Gminy Bytnica było 7. Spośród 32 wypadków drogowych w powiecie – 3 były na terenie Gminy Bytnica. 8 przypadków odnotowano na terenie Gminy Bytnica nietrzeźwych gdzie na terenie powiatu wykonano 31 tys badań i odnotowano 200 osób. Z kolei na terenie Gminy doszło do 7 przypadków przemocy w rodzinie. Podziękował za współpracę i zaznaczył, że jest ona bardzo dobra. Podziękował za dofinansowanie do łodzi pontonowej z wózkiem.
Przewodniczący obrad podziękował za informację. Zapytał o pytania.
Przewodniczący obrad powiedział, że na komisji wspólnej Rady Gminy dyskutowano nad programem przeciwdziałania narkomanii. Zapytał o ten problem na terenie Gminy Bytnica.
Komendant Powiatowy Policji powiedział, że walka z narkotykami trwa. Policja stara się działać prewencyjnie. Poprosił o informacje na ten temat a policja podejmie stosowne działania.
Przewodniczący obrad podziękował i przeszedł do kolejnego punktu.
Ad. 12. Informacja Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie Odrz. na temat stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego w Powiecie Krośnieńskim i Gminie Bytnica w 2014 roku.
Przewodniczący obrad oddał głos Komendantowi Powiatowemu Państwowej Straży Pożarnej Panu Piotrowi Radnemu.
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej Pan Piotr Radny oraz Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Krośnie Odrz. Pan Wisław Leśko odczytali list gratulacyjny i życzenia z okazji 25 lat Samorządu Terytorialnego.
Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Krośnie Odrz. Pan Wisław Leśko zaprosił na zawody 26 września druhów strażaków ochotników
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej Pan Piotr Radny opowiedział o czterech jednostkach OSP na terenie Gminy Bytnica. Wymienił wyposażenie tych jednostek. Podał dane statystyczne m.in. w 2014 było 40 wyjazdów, 27 miejscowych zagrożeń głównie przez przemieszczające się zwierzęta. Poinformował o przeprowadzonych kontrolach obiektów użyteczności publicznej ( Tartak, ZGK). Przeprowadzono akcje prewencyjne – bezpieczny wypoczynek dzieci i młodzieży. Podziękował Panu Wójtowi i Radzie za pełne zrozumienie i pomoc w realizowaniu działań dotyczących ochrony przeciwpożarowej. Podziękował także za wspieranie działań strażaków ochotników.
Przewodniczący obrad podziękował za wystąpienia. Zapytał czy ktoś ma pytania. Nikt nie zabrał głosu.
Przewodniczący obrad o godzinie 14:00 ogłosił przerwę.
Godzina 14:15 wznowienie obrad.
Ad. 13. Informacja Przewodniczącego Międzygminnego Związku Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w Krośnie Odrz.
Przewodniczący obrad poinformował, że Przewodniczący Międzygminnego Związku Gospodarowania Odpadami Komunalnymi jest nieobecny. Poinformował, że był obecny na Komisji wspólnej Rady Gminy. Oddał głos Panu Wójtowi.
Pan Wójt powiedział, że Pan Wiesław Zielazny Przewodniczący MGZGOK był obecny na komisji wspólnej gdzie opowiedział o nowym przetargu i nowym przewoźniku. Od nowego miesiąca będą obowiązywały nowe stawki za odbiór śmieci co jest głównie związane z wywozem śmieci do Marszowa. Pan Wójt opowiedział o planach wybudowania nowoczesnej spalarni.
Przewodniczący obrad podziękował i otworzył dyskusję.
Radny Pan Maciej Olgrzymek zapytał o harmonogram w którym podany jest dwukrotny wywóz odpadów biodegradowalnych
Pan Wójt odpowiedział, że takie możliwości muszą być zapewnione bo nie każdy ma kompostownik
Przewodniczący podziękował, zamknął dyskusję i przeszedł do kolejnego punktu obrad.
Ad. 14. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr IV/18/2011 Rady Gminy w Bytnicy sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości.
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . Projektodawcą uchwały jest Pan Wójt. Opinia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego jest pozytywna.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała w sprawie uchylenia uchwały nr IV/18/2011 Rady Gminy w Bytnicy w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/27/2015 w sprawie uchylenia uchwały nr IV/18/2011 Rady Gminy w Bytnicy w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad
Ad. 15. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . Projektodawcą uchwały jest Pan Wójt.
Przewodniczący obrad poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego na temat projektu tej uchwały jest pozytywna.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/28/2015 w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 16. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wzoru formularzy dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego.
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . Projektodawcą uchwały jest Pan Wójt.
Przewodniczący obrad poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego na temat projektu tej uchwały jest pozytywna.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała w sprawie określenia wzoru formularzy dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/29/2015 w sprawie określenia wzoru formularzy dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 17. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Bytnica na lata 2015-2020
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . Projektodawcą uchwały jest Pan Wójt.
Przewodniczący obrad poinformował, że opinia Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i spraw Społecznych na temat projektu tej uchwały jest pozytywna.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Bytnica na lata 2015-2020 została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/30/2015 w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Bytnica na lata 2015-2020 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 18. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w gminie Bytnica na 2015 rok
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . Projektodawcą uchwały jest Pan Wójt.
Przewodniczący obrad poinformował, że opinia Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i spraw Społecznych na temat projektu tej uchwały jest pozytywna.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w gminie Bytnica na 2015 rok została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/31/2015 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w gminie Bytnica na 2015 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 19. Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla gminy Bytnica na 2015 rok
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . Projektodawcą uchwały jest Pan Wójt.
Przewodniczący obrad poinformował, że opinia Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i spraw Społecznych na temat projektu tej uchwały jest pozytywna.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla gminy Bytnica na 2015 rok została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/32/2015 w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla gminy Bytnica na 2015 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 20. Podjęcie uchwały w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Krośnieńskiemu.
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . Uchwała dotyczy dofinansowania do drogi Krosno Odrz. – Bytnica - 150tys. zł Projektodawcą uchwały jest Pan Wójt.
Przewodniczący obrad poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego na temat projektu tej uchwały jest pozytywna.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Krośnieńskiemu została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/33/2015 w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Krośnieńskiemu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 21. Podjęcie uchwały w sprawie: zmian w uchwale budżetowej na 2015 rok
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . Projektodawcą uchwały jest Pan Wójt.
Przewodniczący obrad poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego na temat projektu tej uchwały jest pozytywna.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Radny Pan Julian Fieńko powiedział, że nie jest przeciwny zakupowi ciągnika ale przeciwny jest metodzie wprowadzenia tego pod obrady. Powinno to być przedstawione przez stosowną komisję i opinią.
Pan Wójt powiedział, że komisje wspólne są zwoływane aby wszystko dobrze wyjaśnić i przedyskutować i dlatego ta uchwała była przedstawiona na komisje wspólne.
Przewodniczący obrad dodał, że nie widzi problemu aby takie uchwały były także osobno przedyskutowane przez odrębne komisje
Pani Sekretarz Grażyna Fieńko powiedziała, że materiały Radni otrzymali dużo wcześniej więc nie widzi problemu aby dana komisja wcześniej się spotkała. Przewodniczący komisji organizują posiedzenia komisji. Nikt z Przewodniczących Komisji nie zgłosił takiej chęci czy potrzeby aby zorganizować odrębnie posiedzenie komisji. Najwidoczniej Przewodniczący Komisji nie widzieli takiej potrzeby.
Przewodniczący obrad dodał, że jeśli jest jakiś odrębny temat to członek danej komisji też może zgłosić do Przewodniczącego Komisji i zasugerować, iż istnieje potrzeba zwołania posiedzenia danej komisji.
Radny Pan Karol Rypuła zapytał czy ten ciągnik będzie wykorzystywany także do odśnieżania.
Po. Kierownika ZGK Pan Mieczysław Pilecki potwierdził.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała w sprawie: zmian w uchwale budżetowej na 2015 rok została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/34/2015 w sprawie: zmian w uchwale budżetowej na 2015 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 22. Podjęcie uchwały w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Krośnieńskiemu.
Pan Przewodniczący obrad poinformował, że uchwała została omówiona bardzo szeroko na komisjach . Uchwała dotyczy dofinansowania do szczepionek przeciwko HPV 2700 zł Projektodawcą uchwały jest Pan Wójt.
Przewodniczący obrad poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego na temat projektu tej uchwały jest pozytywna.
Pan Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Z uwagi na brak głosów Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i przeszedł do głosowania nad w/w uchwałą.
Głosowanie:
Podczas głosowania obecnych było 14 Radnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
głosów „Za” oddało 14 radnych
głosów „przeciw” 0
głosów „wstrzymujących się” 0.
Uchwała w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Krośnieńskiemu została podjęta przez Radę Gminy Bytnica 14 głosami „za”, „przeciw” – 0; „wstrzymujących się” - 0. W głosowaniu brało udział 14 Radnych na 14 obecnych na ustawowy piętnastoosobowy skład rady gminy.
Uchwała nr V/35/2015 w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Krośnieńskiemu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 23. Interpelacje i zapytania Radnych.
Przewodniczący Rady Gminy Pan Tomasz Kotlarz zapytał czy ktoś ma interpelację pisemną.
Interpelacji pisemną złożyli:
Radna Pani Danuta Spychała odczytała i złożyła trzy interpelacje:
- dot. świetlicy wiejskiej w Budachowie
- dot. znaków informacyjnych
- dot. lamp oświetleniowych
Radny Pan Julian Fieńko złożył interpelację dot. wyjaśnienia podstawy naliczania podatku od gruntów pozostałych.
Interpelacje stanowią załącznik do protokołu.
Przewodniczący obrad poinformował, że interpelacje są składane do Przewodniczącego Rady Gminy a on niezwłocznie przekazuje je Wójtowi. Zgodnie ze statutem na odpowiedź jest 21 dni. Odpowiedź pisemną otrzymuje Przewodniczący Rady oraz zainteresowany Radny.
Pan Wójt powiedział, że nie można przystąpić do tworzenia dokumentacji remontu świetlicy wiejskiej w Budachowie póki nie zostanie dokonany podział nieruchomości. Jeśli chodzi o podatek to brane są dane z ewidencji gruntów i budynków. Zostały one zaktualizowane i stad podatki się różnią.
Przewodniczący obrad zapytał czy ktoś ma zapytanie.
Zapytań nie było więc Pan Przewodniczący obrad zamknął dyskusję nad tym punktem.
Przewodniczący obrad przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 24. Sprawy różne.
Przewodniczący obrad otworzył dyskusję w tym punkcie.
Przewodniczący obrad odczytał list Przewodniczącej Rady Powiatu Krośnieńskiego Pani Danuty Anioł dot. rocznicy 25 lecia samorządu terytorialnego.
Przewodniczący obrad poinformował, że jest napisane pismo do Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych o nowe pasy dla pieszych (skrzyżowanie drogi powiatowej koło remizy). Poprosił o ewentualne potrzeby dodatkowych jeszcze miejsc gdzie powinny być pasy dla pieszych ponieważ można to jeszcze dopisać.
Pan Wójt opowiedział o istniejących znakach dróg i ich nieprawidłowościach.
Radny Pan Marian Pakuła zgłosił aby przeanalizować błąd techniczny, który występuje na drodze koło remizy i sklepu.
Radna Pani Magdalena Wojtowicz wskazała, że koło placu zabaw obok Centrum Kultury także powinny być pasy.
Radna Pani Izabela Lipowska – Piotrowska wskazała, że pasy powinny też być obok przedszkola w Budachowie
Przewodniczący obrad podziękował za datki dla ks. Michała na zorganizowanie Dnia Dziecka. Poinformował o prośbie Żaków o dofinansowanie , poinformował o jutrzejszym rajdzie rowerowym. Powiedział, że nagroda na Festyn Ruskiego Pieroga zostanie zakupiona w przyszłym tygodniu.
Przewodniczący obrad zaznaczył, że lipiec jest miesiącem urlopowym dla Radnych i jest bezpłatny.
Radny Pan Karol Rypuła podziękował Panu Wójtowi i Pani Sołtys Budachowa za pomoc przy organizacji imprezy Xprojekt w Budachowie. Poinformował, że chcieliby taką imprezę robić co roku w pierwszy tydzień czerwca.
Radny pan Tadeusz Witkowski poruszył kwestię znaków drogowych w kierunku z Dobrosułowa na Kępiny i Pliszkę. Zapytał jak oznakować przejście dla pieszych na drogach gruntowych, bitumicznych
Radny Pan Julian Fieńko powiedział, że nie ma maila ale ma telefon i poprosił o przekazywanie informacji choćby telefonicznie. Poruszył temat zapadniętej studzienki na placu przy kościele, oraz temat wody w Bytnicy, zaznaczył, że koniecznie trzeba wymienić zbiornik.
Radna Pani Danuta Spychała powiedziała, że rada wygląda na niemą, podnosi tylko rękę, wszystkie dyskusje odbywają się na komisjach a nie ma z tego protokołów
Pan Przewodniczący obrad powiedział, że protokoły są spisywane i są dostępne w biurze rady
Radna Pani Magdalena Wojtowicz poprosiła o sprawdzenie oznakowania działki – boiska przy drodze na Gryżynę
Radny Pan Mieczysław Pilecki powiedział, że brak ciśnienia wody w Bytnicy to wynik podlewania ogrodów
Radna Pani Danuta Spychała powiedziała, że jest po szczepieniu psów i były wcześniej rozmowy o ewentualnym ewidencjonowaniu psów, można się zastanowić czy wprowadzamy opłatę za psy czy jakieś inne rozwiązanie
Radny Pan Tadeusz Witkowski poddał pod dyskusję temat koszenia poboczy na drogach powiatowych i gminnych w zamian za dofinansowanie tak jak przy odśnieżaniu
Pan Mieczysław Pilecki po. Kierownika ZGK powiedział, że były już takie rozmowy z powiatem ale powiat się nie zgodził
Radna Pani Izabela Lipowska – Piotrowska poruszyła temat, który pojawia się wśród mieszkańców a dotyczy tego, że nie wszyscy mają podpisane umowy za odprowadzanie śmieci,
Pan Wójt powiedział, że teraz nie ma umów tylko są deklaracje, które należy złożyć w MGZGOK
Radna Pani Izabela Lipowska – Piotrowska odpowiedziała, że jest dużo osób, które nie mają złożonych deklaracji śmieciowych
Pan Wójt odpowiedział, że jest duży problem ze sprawdzeniem tego. Jeśli wiadomo kto to jest to poprosił o oficjalną informację do Związku
Radny Pan Piotr Jędrzejek poruszył temat oświetlenia w Gryżynie i zdjęcia lampy
Nikt głosu więcej nie zabrał więc Pan Przewodniczący obrad zamknął dyskusję nad tym punktem i przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 25. Zakończenie V sesji Rady Gminy w Bytnicy.
Pan Przewodniczący obrad podziękował zebranym Radnym , Sołtysom i gościom za przybycie i zamknął posiedzenie V sesji Rady Gminy Bytnica o godzinie 15:35
Protokół sporządziła:
Marlena Żyłanis Zatwierdził:
Przewodniczący Rady Gminy
Tomasz Kotlarz
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Bytnica